donderdag 9 februari 2012

Pancakes!


Ik ben zo'n moeder die het allemaal niet helemaal op een rijtje heeft. Soms is dat heel vervelend, maar soms is dat voor de kinderen en of visite ook wel weer heel erg geluk hebben.
Bijvoorbeeld wanneer ik weer eens ben vergeten om brood te kopen voor de volgende dag. Mijn jongens eten tussen de middag op school dus er moet wel brood zijn.

Wat dan te doen?
Of ik bel mijn lieve moeder die vast nog wel een broodje in de vriezer heeft liggen, mijn moeder heeft ze namelijk wel op een rijtje, tenminste als mijn broer niet ook al om dat broodje heeft gebeld.

Of ik bak gewoon lekkere pancakes!
Kunnen de jongens ze lekker meenemen naar school en kan ik met een vriendin samen heerlijk lunchen!!!

Zo maak je ze:

115 gr bloem
1 theelepel bakpoeder
2 dl karnemelk
en drie eieren!

De truc is om de eiwitten apart te kloppen. De rest ook mengen en daarna de stijf geklopte eiwitten erdoor heen spatelen.
Daarna lekker bruin bakken in de koekepan. Ontzettend makkelijk, snel en HEERLIJK!!!!!

Fijne dag 
Lfs Evelien.













4 opmerkingen:

  1. Ik zeg altijd maar zo: elke gek heeft z'n gebrek! Het is in ieder geval een gezellige boel bij jullie, dat lijkt me het allerbelangrijkste. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar! Dan worden het pannenkoeken, of 's morgens een kommetje rijstgriesmeelpudding ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nou, dat valt allemaal toch nog wel mee, denk ik????
    Oh........ik ben vorige week mee geweest naar bakker Bart; ik had geschreven dat ik het wel leuk vond, maar jij toch ook? Ik was dan ook de enige mama hoor! Was echt erg leuk weer! Ik was ook nog niet eerder mee geweest met school, dus het werd wel es tijd.
    ik heb onder anne-marie's blogje even een reactie op jouw reactie gegeven;
    wij gaan gauw afspreken, want het wordt nu intussen wel eens tijd, dacht ik zo!!! liefs christel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He wat zeg je nou: Heb je ze niet op een rijtje? Nou dat zijn wel de leukste mensen, moeten af en toe inproviseren maar ja, houd het spannend toch?!
    Eindelijk je blog gevonden...Leuk om er even rond te neuzen.Fijne vakantie verder. groetjes, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen